اولین پاسخی که میشه واسه این سوال مطرح کرد اینه که سیستم دفاعی بدن همه آدما هیچوقت مثل همدیگه فعالیت نمی کنه. در واقع عوامل زیادی روی سلامت سیستم دفاعی بدن موثر هستن و البته راه هایی وجود دارن که با کمک اونا میشه سیستم دفاعی بدن رو بازسازی کرد.

در این مقاله چندین راه حل مؤثر و کاربردی واسه کمک به بازسازی و بازسازی سیستم دفاعی بدن ارائه شده :

– قبل از هرچیز انتخاب یه رژیم غذایی سالم و درست پر از میوه ها و سبزی ها و مغزها واسه بهبود سلامت سیستم دفاعی بدن به طور کامل موثره. هم اینکه این وسط مصرف مقادیر کافی پروتئین مهمه.

– حتی امکان از استرس دوری کنین چون از عوامل موثر افزایش خطر دچار شدن به سرما خوردگی و دیگه مریضی های ویروسیه. هم اینکه می تونه علائم آسم و آلرژی رو شدید شدن کنه. با کمک فوت وفن هایی چون مراقبه، ماساژ و گوش دادن به موسیقیای آرامش بخش استرس خود رو کم کنین.

– انجام تمرینات ورزشی سبک هم از راه های موثر در کاهش تنش و استرس و در نتیجه بهبود کارکرد سیستم دفاعی بدنه.

– به اندازه کافی بخوابین چون محرومیت از خواب، عکس العملای استرسی و افسردگی رو در جسم و روان آدم فعال می سازه و در نتیجه فعالیت سیستم دفاعی بدن رو دچار مشکل می کنه. آدمایی که کمبود خواب طولانی و همیشگی دارن، بیشتر به سرماخوردگی و آنفلوانزا گرفتار می شن. اینطوری اشخاصی که خواب شبونه اونا کمتر از شش ساعته بیشتر از اونایی که در طول شب هفت ساعت یا بیشتر می خوابن، سرما می خورن و مریض می شن.

– اجتماعی تر زندگی کنین. آدمایی که روابط اجتماعی بیشتر و فعال تری دارن، بیشتر سالم تر از افراد تنها و درون گرا هستن.

– مصرف ویتامین D هم نقش بسیار مهمی در بهبود کارکرد دفاعی بدن اجرا می کنه. کمبود شدید این ویتامین خطر دچار شدن به شکلای جور واجور عفونتا رو زیاد می کنه.

جمع آوری: آکا ایران

جدیدترین مطالب آکا ایران رو از راه ایمیل خود دریافت کنین

منبع :