روشای کنترل درد یاد شده واسه هر دردی مناسبه، کسی که گرفتار به کمر درد باشه می تونه از عمل خاص طراحی شده واسه مقابله با ناراحتی خاصی بهره ببره. چهار نفر از پنج نفر در بعضی از مواقع ناراحتی شدیدی در کمرشون درزمان زندگی خود دارن و تقریباً هر کسی به طور اتفاقی به این درد گرفتار می شه. با این وجود درصد از تموم دردها کمر درده. درد به وسیله کششهای میکانیکی و فشارهایی که در طول سن وارد میاد ایجاد می شه. تغییراتی می تونه از راه مرض در نخاع ایجاد شه و به طور مخصوصی در بین کسائی که دخانیات مصرف می کنن شایع تره، خون اونا دارای اکسیژن کمیه که واسه ایجاد سلامتی دیسکای ستون فقرات لازمه. الگوهای رفتاری افراطی و غیر اصولی مانند وضعیت بدنی ضعیف و روشای اشتباه بلند کردن وزنه از دلیلای عمومی می تونن باشن. دلیل اساسی درد کمر بیشتر نامعلومه و همچنسن ممکنه هیچ نوع وضعیت غیر طبیعی هم وجود نداشته باشه. معمولاً مرض خطرناکی هم نیس.

رمز دوری از درد کمر اون هستش که در مورد کمرتون در همه فعالیتای روزانه فکر کنین؛ منتظر نباشین تا کمر بالاجبار خودش شما رو اگاه کنه. مهمترین قسمت روش هدف دار کاهش ناراحتی درد کمر باید کاهش کشش مربوط به عملیات روزانه باشه. وضعیت بدنی بد در موقع نشستن یا ایستادن یکی از اسباب ناراحتی عمومیه؛ ماهیچه ها که از راه استفاده نادرست ضعیف شدن، به طور زیادی مستعد پذیرش درد می شن. کمر می تونه واسه شما دردسر بسازه اگه عادت بدتون رو در مورد فعالیتا اصلاح نکنین، اگه ورزشی رو انجام نمی دین که کمرتون رو تقویت کنه، و هم اینکه اگه تمایل به کاهلی دارین وقتی که به طور اتفاقی وزنه ای رو بلند کنین که بسیار سنگینه یا حرکت خم شدن رو به مدت زمان زیادی انجام بدین کمرتون تحت کشیدگی قرار می گیره.

منبع : hidoctor.ir