ماهی تیلاپیا سالمه

وزارت کشاورزی آمریکا در طرح MyPlate پیشنهاد به مصرف دست کم ۸ اونس از غذاهای دریایی در هر هفته می کنه تیلاپیا یه منبع پروتئینی خوبه که متناسب با "غذاهای پروتئین" در گروه MyPlate یه انتخاب سالم به چند دلیله مانند خیلی از دیگر شکلای جور واجور غذاهای دریایی، تیلاپیا شامل بعضی از چربیای غیر اشباع، کلسیم و مقدار خیلی از پروتئینه.

علاوه بر این، اون شامل مقدار کمی از کلستروله که ممکنه خطر دچار شدن به مریضی تصلب شرایین و قلب رو در مصرف اضافی بالا ببره. این ماهی خوبه چون که پروتئین ما رو جفت و جور می کنه در حالی که از طرف دیگه، اونو در محتوای چربی و کالری اون پایینه. تیلاپیا واسه مردم بسیار سالمه و دارای خیلی از پروتئینا و سطوح سالم فسفر و نیاسینه ویتامینایی مانند سلنیوم و ویتامین B12 داره که واسه کارکرد سلولاتون لازمن این ماهی سمی نیس دلیل اون اینه که این ماهی فقط سبزیجات، جلبک دریایی و دانه غلات می خوره سطح بسیار کمی از جیوه در اون هستش. مصرف تیلاپیا یه بار در هفته بازم انتخاب سالم تری از یه چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده است.

چربی

تیلاپیا شامل مقدار کمی از چربیای غیر اشباع در حدود ۱.۳ گرم در ۴ اونس، از جمله شامل مقداری از اسیدهای چرب امگا ۳ه این چربیا به کاهش التهاب کمک و در طول زمان، شاید می تونه دلیل کاهش کلسترول بالا و مشکلات قلبی و عروقی در شما شه تیلاپیا شامل بعضی از چربیای اشباع شده ۰.۶ گرم در ۴ اونسه چربی اشباع شده باید در رژیم غذایی محدود شه اون دلیل تولید افزایش کلسترول LDL "بد" که می تونه دلیل ساخت پلاک یا رسوب چربی در شریانا شه که می تونه باعث مشکلات گردش خون شه.

کلسترول

تیلاپیا مقدار خیلی از کلسترول، ۵۶ میلی گرم در ۴ اونس، یا ۱۹ درصد از ارزش روزانه براساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالری رو جفت و جور می کنه هر چند این مقداره به اندازه بالا بودن در مقدار گوشت قرمز یا تخم مرغ نیس تیلاپیا هنوزم در کلسترول تقریباً بالا هستش. کلسترول رژیم غذایی باید به ۳۰۰ میلی گرم یا کمتر واسه بیشتر مردم محدود شه تیلاپیا در مصرف زیادی ممکنه کلسترول خون رو در بعضی از افراد زیاد کنه.

پروتئین

تیلاپیا غنی از پروتئین تقریبا ۲۳ گرم در  ۴ اونس و یا ۴۵ درصد ارزش روزانه براساس رژیم غذایی ۲۰۰۰ کالریه پروتئین موجود در تیلاپیا پروتئین "کامل" در نظر گرفته شده چون اون شامل تموم اسیدهای آمینه لازمه که بلوکای ساختمون از پروتئین هستن که باید در رژیم غذایی به دست بیاد پروتئین واسه نگهداری از بافتای بدن لازمه و هم اینکه دلیل انجام انگیزه در سیستم عصبیه پتاسیم انقباض عضلات و پشتیبانی از کارکرد رو قلب گسترش میده و رژیمای غذایی غنی از پتاسیم تمایل به پشتیبانی از سلامت استخون دارن.

مقاله های در رابطه

  • ماهی آب سرد
  • دلایل علمی بر به درد بخور بودن خوردن ماهی
  • واسه داشتن مغز سالم، هر هفته ماهی پخته یا کبابی بخورین

.

منبع :