لاغر شدن و کاهش وزن با مصرف پنیر حقیقت داره؟

لاغر شدن و کاهش وزن با مصرف پنیر حقیقت داره؟ این سوالیه که خیلی از افراد پاق در جستجوی جواب اون هستن. در این مطلب از بخش تناسب اندام و لاغری پورتال فراناز به این سوال جواب داده شده.

کلاسن عقیده داره با مصرف این پنیرهای کهنه، انتظار میره پروتینا بیشتر از بیش تجزیه و به شکل پپتئید و اسیدهای آمینه درآیند، که در تحقیقات اولیه نشون داده شد بر متابولیسم کربوهیدراتا و چربیا موثره و منتهی به کاهش تجمع چربی در بدن می شه.

چیجوری پنیر می تونه از چاقی جلوگیری کنه؟
جای بسی شگفتیه که به چه دلیل با وجود اینکه فرانسویا از رژیمای پر از چربیای اشباع شده پیروی می کنن، آمار بیماریای قلبی در بینشون اینقدر پایینه و دور کمرشون اینقدر باریک؟

محققان قدیم این رو به مصرف شراب و سبک زندگی اونا نسبت می دادن، اما تازگیا، مطالعه ایی در این مورد صورت قبول کرد که در مجله کشاورزی و خواص شیمیایی غذا به چاپ رسید و اعلام کرد که شاید پنیر نقش کلی ایی این وسط بازی می کنه. بله، به طور کامل جدی هستیم و البته هیجان زده. از همه بهتر اینکه، این تحقیق با تحقیقات قبلی مربوط به اثبات اثرات پنیر بر افزایش متابولیسم تو یه جهت قرار داشت.

کاهش وزن با مصرف پنیر[/caption] به خاطر انجام این تحقیق، محققان نمونه های ادرار و مدفوع شرکت کنندگانی که رژیم غذائیشان پر از شیر یا پنیر بود رو با آدمایی که از رژیمای کنترل شده شامل مصرف کره و بدون هیچ لبنیات دیگه پیروی می کردن رو با همدیگه مقایسه کردن. اگه بخوایم مقایسه کنیم، مدفوع آدمایی که پنیر مصرف می کردن، شامل مقدار زیادی اسید بوتیریک، اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه که به وسیله باکتریای روده تولید می شه، بود.

افزایش اندازه اسید بوتیریک به شکل زیادی با کاهش کلسترول بد رابطه مستقیم داره و اثبات می کنه که پنیر واسه قلب شما از شکلای جور واجور دیگه لبنیات مفیدتره. دکتر مورتون کلاسن میگه، هرچند به طور کامل مشخص نیس که اسید بوتیریک چیجوری اثرات جادویی خود رو اعمال می کنه اما بعضی از تحقیقات روی حیوانات نشون دهنده اون هستش که این اسید چرب، حساسیت به انسولین رو بهتر کرده، خالی کردن انرژی رو افزایش(مخصوصا متابولیسم رو تسریع کرده) و موجب کاهش التهابات به وجود اومده به وسیله استرس می شه.

طبق یافته های تحقیقات انجام شده روی حیوانات که در سال ۲۰۰۹ در مجله دیابت به چاپ رسید، افزایش اسید بوتیریک با کم شدن خطر دچار شدن به چاقی بیشتر از اندازه ربط داره. اما قبل اینکه یه برش امریکایی پنیر بقاپید، به این مورد توجه کنین که روش درست کردن همه پنیرها برابر نیس. پنیرهای جاافتاده مثل پنیر چدار کهنه، پارمزان و سوراخ سوراخ سوئدی شاید در گروه بهترینا هستن.

کلاسن میگه، اسید بوتیریک از دو روش تامین می شه، یا مستقیما از پنیر و یا پس از مصرف بعضی مواد غذایی خاص به وسیله باکتریای روده تولید می شن. در هر دو مورد، انتظار میره که پنیرهای جاافتاده بیشتر از پنیرهای تازه شامل اسید بوتیریک باشن.

پنیرهای جاافتاده در کاهش وزن و حفظ سلامت تاثیردارن
کلاسن عقیده داره با مصرف این پنیرهای کهنه، انتظار میره پروتینا بیشتر از بیش تجزیه و به شکل پپتئید و اسیدهای آمینه درآیند، که در تحقیقات اولیه نشون داده شد بر متابولیسم کربوهیدراتا و چربیا موثره و منتهی به کاهش تجمع چربی در بدن می شه.

هرچند این مطالعه محدود بود، اما شامل نکات قابل توجهیست، مخصوصا اینکه یافته های تحقیقات اولیه در سال ۲۰۱۱ که نشون داد مصرف پنیر، در مقایسه با مصرف کره که محتویات چربی هر دو یه جوره، موجب کاهش کلسترول بد در بدن می شه رو تائید می کرد.

هم اینکه یافته های این مطالعه، مکمل یافته های تحقیقات دیگری شد که در مجله امریکایی مواد مغذی بالینی به چاپ رسید، مبنی بر اینکه افزایش مصرف پنیر به شکل رژیمی کم کربوهیدرات( مواد غذایی کم کربوهیدرات شامل: میوه ها، سبزیجات، گوشت و غلات کامل که در مقابل مواد غذایی پر کربوهیدرات مثل: غذاهای فراوری شده و تصفیه شده قرار میگیره) منتهی به کاهش وزن می شه.

.

منبع : faranaz.com