: مولتی ویتامین ها واقعا موثر هستن ؟

بدن ما واسه کارکرد درست خود نیاز به خیلی از ویتامینا و مواد معدنی جور واجور داره این ویتامینا و مواد معدنی ما رو در برابر بیماریا مراقبت می کنن،ازجمله بیماریای قلبی و بعضی از سرطانای روده بزرگ و گردن رحم.

مولتی ویتامین

خبر خوب اینه که ما می تونیم خیلی از این ویتامینا و مواد معدنی لازم بدن رو روزانه از مواد غذایی مناسب و خوردن شکلای جور واجور مختلفی از اونا بگیریم.

با این حال، خیلی از افراد روزانه یه مولتی ویتامین هم به عنوان بیمه نامه مصرف می کنن تا فقط مطمئن شن که تموم ویتامینا و مواد معدنی رو که بدن شون به اون نیاز داره دریافت می کنن.

مولتی ویتامین یه ایده خوب واسه دریافت عناصریه که در پایین جدول عناصر لازم بدن واقع شدن، عناصری که در بالای لیست و نام آشنا هستن رو ما معمولا از مواد غذایی دریافت می کنیم اما اونایی که در پایین جدول قرار دارن همانایی هستن که بیشتر از دست می رن .

این عناصرشامل عناصر کم پیدا مانند کروم، اسید فولیک، پتاسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و روی هستن.

ویتامین روزانه: نیاز ما به ویتامینای روزانه با افزایش سن تغییر می کنه.

مکملای ویتامین می تونه مخصوصا در مراحل خاصی از زندگی ما مهم باشن. مثلا، زنان در سالای باروری خود می تونن از اسید فولیک، که خطر دچار شدن به بعضی نقائص هنگام تولد بچه رو کم می کنه بهره مند شن. یه زن باردار با شروع سه ماهه اول بارداری خود نیاز به یه مولتی ویتامین،داره تا اطمینان انجام بشه که کودک تغذیه مناسب دریافت می کنه. زنان فعال و سن بالا تر می تونن از مکمل کلسیم، واسه جلوگیری ازپوکی استخون و شکستگی بهره مند شن. گیاهخواران هم اینکه می تونن از مصرف کلسیم اضافی، آهن، روی و ویتامینای B12 و D بهره مند شن.

مهمه که چه وقتی از روز مولتی ویتامین مصرف شه ؟

نه واقعا،. با این حال، بعضی افراد اونو تو یه زمان خاص در هر روز مصرف می کنن و این کار بخشی از برنامه شون شده اینطوری مصرف اونو کمتر فراموش میکنن. هم اینکه، بعضی افراد احساس می کنن که اگه ویتامین خود رو با غذا بخورن کمتر باعث ناراحتی معده می شه . بیشتر پیشنهاد شده که ادما از ویتامینای جویدنی استفاده کنن چون که به نظر می رسه خوب تحمل می شن حتی در آدمایی که شرایط جدی گوارشی دارن.

راهنمایی واسه خرید مولتی ویتامین

شما نیاز به خرید نام تجاری خاصی از ویتامینا دارین؟ پزشکان می گن ویتامینا هم مانند هر محصول دیگه مصرفی هستن و هنگام خرید اونا داروخانه ها یا فروشگاه های مواد غذایی باید برچسب اونا رو بخونین و مطمئن شید که تاریخ انقضا اون دست کم چند ماه باقی مونده. اندازه پیشنهاد شده و مجاز روزانه (RDA) بیشتر به عنوان درصد DV واسه اندازه ارزش روزانه روی برچسب نوشته شده. با این حال، مراقب باشین چون که روی برچسب ممکنه درباره سن و جنس هم توضیح داده باشه.

مولتی ویتامین می تونه به درد بخور باشه، اما پزشکان اخطار میدن نباید زیادتر از اندازه نیاز و مجاز مصرف شه مقدار ویتامین در چند استاندارد کلا به خاطر چیزی که شما واسه امتیازات سلامتی نیاز دارین هست و مشخصه . با احتمال خیلی کم افراد نیاز به بیشتر از RDA از هر ویتامین دارن ./ شفاجو

.

منبع :