مصرف تیلاپیلا به سلامت قلب کمک می کنه؟

باید پرورش ماهی رو به روش درست انجام داد و حیوانات رو با خوراک مناسب تغذیه کرد. حیوانات همون چیزی می شن که می خورن و ما هم همون چیزی میشیم که می خوریم.

تحقیقات نشون داده که این ماهی پرورشی اندازه بالایی اسید چرب امگا ۶ داره.

 

ماهی پرورشی پرطرفدار به نام تیلاپیلا یا تیلاپیا(Tilapia)، ممکنه به دلیل سطح پایین اسید چرب امگا ۳ و اندازه بالای اسید چرب امگا۶ به قلب شما آسیب بزنه. تحقیقات جدید نشون دادن که این ترکیب مخصوصا واسه مریضایی که مشکلات قلبی، آرتروز، آسم و دیگه مریضیای مربوط به التهاب زیادتر از اندازه دارن، مضره.

 

اگه شما جزء جمعیت آسیب پذیری چون بیماران قلبی هستین، لازمه که در مورد چیزی که می خورید بسیار دقیق باشین. منظور از چیزی که می خورید، شامل همه چیزه. ولی وقتی نوبت به ماهی می رسه، مهم ترین کاری که می تونین واسه قلب خود انجام بدین، اینه که نوع مناسب ماهی رو استفاده کنین و یا از روغن ماهی رژیمی استفاده کنین. دلایلی هست که نشون میدن شما با خوردن نوع ناجور ماهی به خود آسیب می زنید و تیلاپیلا هم در گروه ماهیای ناجور قرار داره.

 

البته  ممکنه این واسه همه مشکل ساز نباشه. یعنی خوردن تیلاپیلا بیشتر از خوردن همبرگر واسه افراد عادی مشکل ایجاد نمی کنه.

 

سخنگوی انجمن رژیم درمانی آمریکا در مورد پخش کنندگان گفت: این صنعت باید راه های پرورش ماهی رو اصلاح کنه. ایده کلی پرورش ماهی خوبه، ولی در این صنعت واسه تغذیه ماهی از غذاهای ارزون استفاده می شه تا قیمت ماهی پایین نگه داشته شه و این مسئله اثر بدی روی کیفیت تغذیه ای ماهی میذاره.

 

محققان  مصرف دو وعده ماهی در هفته رو پیشنهاد می کنن که بهتره از ماهیای چرب مثل سالمون استفاده شه. اولین دلیل اون افزایش اسیدهای چرب امگا ۳ه.

ماهی پرورشی پرطرفدار به نام تیلاپیلا یا تیلاپیا(Tilapia)، ممکنه به دلیل سطح پایین اسید چرب امگا ۳ و اندازه بالای اسید چرب امگا۶ به قلب شما آسیب بزنه

اما هیچکی به اثرات تغذیه ای ماهی پرورشی که به طور انفجاری زیاد می شه توجهی نکرده  (ماهیای پرورشی ۲/۹ درصد افزایش هرساله دارن اما ماهیای دریایی ۴/۱ درصد در سال افزایش پیدا می کنن.) مخصوصا تیلاپیلای ارزون قیمت از نظر محبوبیت، رشد رو به رشد داره.

 

در این مطالعه از کروماتوگرافی گازی واسه موشکافی اسیدهای چرب ۳۰ نوع ماهی پرورشی و دریایی پر مصرف استفاده شد. قزل آلای پرورشی و سالمون دریای آتلانتیک اندازه مناسبی از اسید چرب امگا۳ در مقابل اسید چرب امگا۶ داشت. در مقابل تیلاپیلای پرورشی نسبت ناسالمی از این اسیدهای چرب داشت.

 

محققان مصرف ماهی دریایی رو پیشنهاد می کنن. سالمون وحشی و حتی کنسرو سالمون وحشی، اندازه بالایی امگا۳ داره و

منبع : tebyan.net